אני רוצה לומר קודם תודה למי שהגיע לכאן, הליווי שלכם נוטע בנו כוחות עצומים שאין לתאר .

אני ארצה לדבר איתכם קצת על איתמר.

כן , לא שמעתם על איתמר מספיק – ת'כלס הגעתי למסקנה מהחודש הקשה שעברנו שאין אפשרות לסכם את איתמר , לא בדף , ולא בספר .

אבל כדאי מאוד לדבר על הדברים שכל אחד הרגיש עם איתמר מהכיוון שלו .

אז אשתף אתכם , בתור אח של..

יש הרבה תפקידים לאחים , בין היתר זה ללכת מכות בלי סוף בבית בלי שום סיבה מוצדקת , לצחוק צחוק מתגלגל שלפעמים לא עוצר , להיזכר ברגעים מהילדות ומשפטים מצחיקים של אבא ואמא , בטיולים משפחתיים להדאיג את אמא קצת שמתרחקים מהחוף בכינרת והופכים לנקודות קטנות , ובעיקר לשמור על נתק במהלך השבוע וכשנפגשים מתחבקים כאילו לא ראיתם אחד את השני 20 שנה.

כל זה נכון עליי ועל איתמר , אתם יודעים מה ? בעצם לא הכל .. חוץ מהעניין של לשמור על נתק , אי אפשר בדגש על אי אפשר לשמור עם איתמר על נתק.

תמיד אבל תמיד, לא משנה באיזו סיטואציה בחיים איתמר היה שם לדבר איתי עם כל ההתעניינות בעולם.

שמירת קשר טלפונית בצבא

בצבא, וזו הדוגמא העקרית שעליה רציתי לדבר איתכם , הייתי טוחן שטח בלי סוף ובלי פלאפון , אני זוכר שהייתי חוזר לבסיס ומקבל שעת ת"ש למקלחת טובה והתארגנות לשינה, רק הייתי פותח את הפלאפון והיו נוחתים עליי מטר של הודעות שאיך לא ? 50% רק מ- 'אחשלי הגיבור' – מה איתך ? איך הולך ? איך מתקדם ? ואיך ואיך ואיך , אני מתקצר את הרשימה הארוכה שנראית כמו שאלות לסדר פסח , יורד למטה – שולח 'וואלה סבבה, מה איתכם?' וסוגר את הפלאפון ויאללה למקלחת , לא עוברת דקה והופה – מי מתקשר ? אחשלי גיבור .אני מהצד "הלו" קולות של דנדן ואביטל " רפאל , מה שלומך ?" וקול רך מהצד שפתאום נשמע, אפשר ממש להרגיש תוך כדי את הליטוף שלך לדניאל הבן הקטן שלך ושל מרים "דנדן , תשאל אותו גם אתה" אני שומע אותך ואותם מתגלגלים מצחוק ומקבל לתוך האוזן את התחושה המוכרת של החמימות שבביתכם בלילות הכי קרים שיש ב-קר ברכה.

אחרי כמה דקות של שיחת אחיינים עם הדוד אתה לוקח את הפלאפון ומוריד עליי איזה 200 שאלות, לפעמים קצת יותר, בשיא ההתעניינות , כאילו מחר אנחנו מלווים אותך להתגייס לשריון.

והופה נגמרת השיחה , איתה הלכה גם השעת ט"ש , אבל אתה יודע אחי , אין לי בעיה לעשות איתך עוד בלי סוף שיחות כאלה , כל כך אהבתי את זה – המקום שהרגיש לי כמו בבית.

השבת הכי מדהימה

ואם כבר מדברים על הצבא , נזכרתי בדיוק השבוע בחודש ממש קשה שהיה לי , ממש סבלתי , התקשרת והתעניינת כרגיל איך הולך ואמרתי לך שלא טוב וגם מישהו אחרי שבר שמירה וכנראה שאקבל על זה שבת, אתה חזקת אותי , אמרת לי בדיוק את הדברים שרציתי לשמוע .

הגיע יום שישי , התבשרתי שאאלץ לבלות את השבת בשטח אש ברמת הגלון, שמירות , טנקים ,חורף ושלג בקיצור – הרבה לא כיף במקום אחד .

התקשרת אליי באיזור 12 בצהריים, שאלת מה נסגר ואם נראה אחד את השני בשבת ,הודעתי לך שלא עם הקול הכי 'שבור' בארץ – ואז רצית לדעת איפה אני נמצא בדיוק – הסברתי לך שזה חור באמצע רמת הגלון ואין לי דרך להסביר .. סיימנו את השיחה המתוקה , משהו כמו שעתיים עברו ממנה  מגיע רכב לשטח אש – יוצאת משפחה עם ילדים קטנים מולהבים מהטנקים ומהנוף שבאותו רגע היה נדמה לי כמקום זוועתי שאין לתאר – " אתה רפאל?" פנה אליי מי שהיה נראה לי בדיוק באותו רגע אליהו הנביא – עניתי לו שכן – "יש לך משלוח מהר ברכה"עם חייוך של יופלה על הפנים – הוא מסתובב לרכב וייחד עם הילדים מתחיל לפרוק ציוד: לחם , עוגות , מיצים סחוטים טריים , ממתקים ואוכל חם של שבת.

איתוש, היה בא לי לנשק לו את המצח , היה בא לי לנשק לך את המצח – סובבת את העולם כדי שאח של חמיך (היה זה הרב עמוס בדש תושב קשת שבגולן ואחיו של של הרב שלומי בדש אביה של מרים. הערת העורך) יביא לי משהו שאולי יעלה לי חייוך – דע לך אחי היקר ,זו הייתה השבת הכי הכי מדהימה שהייתה לי.

כח להקשיב

אחי הקדוש , אני לא זוכר אם זה קרה אבל במפגש האחרון שלנו ייחד מעל מיטתך הבאתי לך נשיקה במצח – הנשיקה הזו איתמר היא על כל הרגעים בהם דאגת לי יותר מאח רגיל , על השיחות בכל יום שישי כמה דקות לפני שבת שאתה מקשיב לי בשיא הסבלנות שבעולם לנושאים שלא מעניינים אף אחד , על הסברים של שלושת חוקי ניוטון שלמען השם אני לא יודע איך היה לך כוח להקשיב לי ועל הסיפורים על הקשיים שיש לי בלימודים , על החיזוקים שנתת לי ועל האהבה הגדולה שהייתה לך אליי.

איתמר אחי הגיבור והקדוש , צפיתי בחופה שלי ושל אוראל כמה וכמה פעמים בשבוע האחרון , חזרתי על הצפיה הזו לא בשביל להזכר ביום המאושר בחיי – אלא לשמוע אותך מנחה את החופה שלי , איזו גאווה , איזה אושר – כשהתלבטנו על המנחה ישר אוראל אמרה לי – אותו אני רוצה רפאל , לא אף אחד אחר ! כיף לי , כיף לי שהיית חלק מהחתונה שלי , היה כיף לי לצפות בך מפזז עם חייוך כל כך מחבר מולי ומול אוראל בדרך לחופה לצלילי עוד ישמע שהלהקה שרה .

אהוב ,

אתה איתי, אתה בליבי.

אוהב אותך לעד!

יהי רצון שאזכה להיות אח אמיתי כמוך בשביל האחים החזקים שהשארת כאן .

תשמור עלינו , תשמור על משפחתך ותשמור על ההורים האהובים שאתה כל כך אוהב .